• Home
  • Nieuws
  • Beurzen
  • In GIFs: Een indruk van de Modefabriek

In GIFs: Een indruk van de Modefabriek

Door Heidi Law

bezig met laden...

Scroll down to read more
Beurzen

De Nederlandse modeindustrie verzamelde zich weer voor de wintereditie herfst/winter 2019/20 van Modefabriek. Mocht u het evenement hebben gemist, dan kunt u deze GIFs en afbeeldingen bekijken voor een impressie van de vakbeurs.

Deze stijlvolle en sterke kledingrekken van FashionRacks worden in de lucht gehouden door niets anders dan een onzichtbare magnetische kracht, waardoor detaillisten hun winkelinterieur eenvoudig kunnen aanpassen. De rekken laten niet los als er aan de voorkant wordt getrokken, maar kunnen moeiteloos worden verwijderd als ze aan één hoek worden opgetild.

Augmented Reality biedt de mogelijkheid om eenvoudig een verbeterde winkelervaring te creëren.

Fast fashion keten Zara heeft deze technologie al geïmplementeerd: Klanten krijgen iPads, waarmee ze tijdens een modeshow de modellen op de catwalk kunnen scannen om meer informatie te vergaren over de producten die ze dragen.

Maatwerk en personalisatie staat in de kijker op de beurs. Een aantal merken nodigde diverse kunstenaars uit om ter plaatse handgemaakte items voor hun collecties te maken.

Komrads, een Belgisch schoenenmerk dat sneakers maakt uit gerecycled plastic, brengt een vleugje surrealisme met de kunst van Lenah DeWit. Ze ontwierp een serie schattige maar absurde iconen, die met de hand konden worden geschilderd op de sneakers.

De geest van Magritte is in harmonie met het merk.

Sweaters met abstracte prints zijn net zo betoverend. Deze down-to-earth sweaters van Butcher of Blue zijn versierd met geometrische ontwerpen van kunstenaar Stefan Ormeling.

Deze programmeerbare naaimachines laten ontwerpen tot leven komen, waarbij meerkleurig garen automatisch op stof wordt geborduurd. Een reeks producten uit de studio van Le Cafe Noir is gepersonaliseerd met de ontwerpen van Tegendraads.

Plezier op de beurs
De organisatoren hebben de beurs voorzien van doordachte details en activiteiten om het bezoek tot een plezier te maken, zoals deze plek voor een foto.

Dit krijg je als je door het gat schiet - deze mooie ballonnen creëren de perfecte achtergrond voor een foto!

Branding vormt de kern van het evenement. Het thema ‘bubbel’ komt overal terug - van grote details zoals het tapijt en het ballenbad tot de make-up en nagels van de evenementassistenten. Een polkadot onder elk oog en subtiele polkadots op de nagels: elk detail was goed doordacht. “Dit is een manier van communiceren en het creëert een herkenningspunt voor bezoekers van Modefabriek,” aldus Bo Haberland, PR & Branding specialist van de Expert Advies-stand op het evenement.

De volgende editie van Modefabriek vindt plaats op 8 en 9 juli.

Beeld: Heidi Law voor FashionUnited.

Modebeurs
MODEFABRIEK
MULTIMEDIA
tradefairseason